صاحب السيف الشيخ عبد الكريم القبرصي LIFE STORY OF SAHIBUL SAIF Sahibul-Saif Sheykh Abdul Kerim al-Kibrisi

10384217_739370219443911_4308453481997068440_n

بسم الله الرحمن الرحيم

قصة حياة صاحب السيف

صاحب السيف الشيخ عبد الكريم القبرصي، هو ممثل مولانا الشيخ ناظم ممثله حول العالم (خليفته)، وهو مبارك من ناحية نسبه الشريف، إنه سليل النبي الكريم محمد صلى الله عليه وسلم، وهو مبارك أيضاً، بالنسب الملكي للسلاطين العثمانيين، إنه ولد في قبرص وتربى تربية إسلامية وتربية صوفية عن طريق شيخه مولانا ناظم عادل الحقاني القبرصي وهو عن طريق شيخه الأكبر عبد الله فايز داغستاني،وكذلك والده حاجي فؤاد محمد سافسكان، اسمه الحقيقي أيدوجان فؤاد ولد في مدينة بولباك، منذ ولادته كبر في حياة أسلوبها التصوف، منذ طفولته، كبر بالقرب من حضرة الشيخ ناظم القبرصي، وحضر تقريباً كل صحبة للشيخ ناظم الحقاني (الدروس الروحية الاجتماعية التي كان يعطيها الشيخ ناظم).

في جامع “لالاباشا” في “ماجوسا” اكتسب مهارات عملية وعلمية من تعليم عريض وواسع خاصة الحضارة والمدنية العثمانية، وتدرب على أن يكون عامل لحام في الحديد، ورعى الغنم، والذي هو مهمة قام بها الرسل، وتم التعريف به على أنه صاحب قيادة حكيمة حسب التقاليد العثمانية.

الشيخ عبد الكريم سليل النسب النبوي الكريم من جهة الأب، ويصل بنسبه أيضاً للسلطان محمد الفاتح، ومن جهة الأب للأم يصل إلى حضرة الحسين وابن عباس، وجده من أولياء الله حضرة صالح أمير علي.

وهو من نسب حضرة الحسن، وعبد القادر الجيلاني، وجده من جهة الأم يرجع إلى مولانا جلال الدين الرومي.

في نوفمبر 1973 تطوع في الجيش ليدافع عن عائلته ومدينته الأصلية خلال الحرب القبرصية.

خدم حول مدينة فاماجوستا، حتى انتهت الحرب في سنة 1974، كان في فرقة عسكرية، في مارشا سنة 1974 وأظهر هناك بطولة كبيرة، وأعطي ميدالية ولقب غازي كجائزة على بطولته ولحبه لبلدته وللناس فيها.

في 1976 بعد الحرب، مولانا الشيخ ناظم أرسل الشيخ عبد الكريم إلى نيويورك كأول خليفة وممثل في الغرب له، ليحقق الحب للإسلام في قلوب الأميركان، وفي نفس الوقت خدم على أنه ملحق دبلوماسي في الأمم المتحدة كمهمة لقبرص، قبل أن يكون مواطن أميركي في سنة 1979، وعندما كان يعمل في الأمم المتحدة، حيث شهد النفاق والقطيعة في السياسات العالمية الدولية، ووجد أنه لا مكان للعدل والحقيقة عند قادة العالم، ثم صار يعلم الناس الإسلام وجهاً لوجه لمدة 30 عاماً، كرس ونذر نفسه لمساعدة الناس ليسيروا على الإسلام الصحيح وليفهموا الإسلام أفضل.

في منتصف 1990 الشيخ عبد الكريم القبرصي أسس أول مركز صوفي نقشبندي في مدينة نيويورك.

حتى عمر 40عاماً كان طوال وقته قائد روحي وديني لمجتمع متنوع الأعراق، مجتمع مسلم مواليده مسلمون حديثون.

لقد ارتحل إلى تركيا -قبرص- أوروبا- يجمع التلاميذ للطريقة النقشبندية الصوفية تحت قيادة الشيخ مولانا ناظم الحقاني.

دعا الناس للإسلام بتأسيس الديرجا في مدن مثل ألمانيا- الصين، الهند، جنوب أميركا، جنوب شرق آسيا، ومن خلال الديرجات التي أسسها، قام بدور مهم في إدخال حب الله في قلوب الناس خاصة الذين عندهم يأس ويتعاطون المخدرات والمدمنين في أميركا، كثيرين من الذين وقعوا في الإدمان في حي هارلم أنقذوهم بجهوده الكبيرة المتواصلة.

في يونيو سنة 2001 الشيخ عبد الكريم القبرصي سجن في إزمير- تركيا، لأنه قاد حلقة ذكر، في أملاكه الخاصة، وهذا خرق للقوانين العلمانية التركية في ذلك الوقت، ولأنه لم يكن مواطن في تركيا، وسجن في تركيا لمدة ستة أشهر تحت ظروف غير صحية (رديئة) ومع عدم الاتصال بالعالم خارج السجن.

ثم أخرج في ديسيمبر 2001.

في أميركا دوائر حقوق الإنسان في الكونجرس، ركزوا على حالته لأن تركيا تنتمي لهذه الدائرة لأنها متصلة بالاتحاد الأوروبي.

قاد الشيخ عبد الكريم القبرصي الرباني جهوداً كبيرة لكي يوقظ الناس ليكونوا أتراك على الطريق العثمانية، التقاليد العريقة التي ينتمون إليها أصلاً في تاريخهم الذي يعرفونه.

ونتيجة لتغير الحكومة في أواخر 2002 وتجديد القوانين للحريات في التعبير والحرية الدينية، تقدمت جهود الشيخ عبد الكريم في نشر الإسلام.

في صيف 2002 الشيخ عبد الكريم القبرصي أسس الديرجا العثمانية النقشبندية في سيدني سنتر لمجتمع مسلم يحب أن يعيش ببساطة ليعبد الله حسب السنة النبوية للرسول محمد صلى الله عليه وسلم (التقاليد والعادات التابعة للإسلام).

المركزي كان مفتوح للجميع، لمن يريد أن يتعلم ويمارس الحياة النبوية، وقد درب البعض على المهارات لإنشاء مزرعة وللعيش كمجتمع كامل (الطبخ، اللحام، رعاية الماشية، النجارة، الصلاة، حل الصراعات، صناعة الجبنة، الغناء، الكتابة، وأكثر من ذلك).

في 2010 مدينة سيدني قامت بتهديد الديرجا العثمانية لأنها قامت بدفن إثنين في المقبرة التابعة للديرجا.

الشيخ عبد الكريم اشتغل على أن يعمل ليصل الحب لله في هذا العالم، وذلك لسنوات، اشترى أرض في سيدني وأنشأ عليها الديرجا العثمانية والتي كان يحلم بإنشائها، والتي كانت من تراث وأسلوب حياة العثمانيين (الديرجا) وهو كان يتبنى الطريقة العثمانية في العلم والثقافة والحياة الإنسانية والعلاقات الإجتماعية كمثال يحتذى به، وهو حفيد للعثمانيين.

قبل مغادرته أميركا إلى قبرص (في رحلته الأخيرة)، الشيخ عبد الكريم القبرصي خطط لبناء مسجد في مركز سدني، ومن قبل في رحلاته حول العالم، كان قد أسس مراكز صوفية عثمانية نقشبندية في الهند وألمانيا، والبيرو، والأرجنتين، الصين، تركيا، قبرص، وماليزيا، فلوريدا، فيرجينيا، نيوجرسي، لخدمة المحتاجين في المجتمع المحلي من المريدين.

صاحب السيف الشيخ عبد الكريم القبرصي الرباني انتقل من هذا العالم في شعبان 1433، يونيو في اليوم الثلاثين 2012 توفي في جزيرة قبرص ودفن في بلدته الأصلية فاماجوستا في مقبرة مكرسة لشهداء الإمبراطورية العثمانية.

المهمة والعمل والتعليمات لصاحب السيف عبد الكريم القبرصي الرباني تستمر وما زالت مستمرة قبل انتقاله إلى الرفيق الأعلى، صاحب السيف عبد الكريم القبرصي الرباني عين وكيله لقمان خوجا أفندي ليحمل مهمة الشيخ ويكون في مكانه، هذا التعيين قبل واحترم من سلطان الأولياء الشيخ مولانا محمد ناظم عادل الحقاني.

سلطان الأولياء قبل لقمان خوجا أفندي وأعطاه إجازة إذن وسلطة لإدارة وإكمال المهمة التي بدأها الشيخ عبد الكريم.

https://osmaliswords.wordpress.com/2014/12/12/life-story-of-sahibul-saif/

 

LIFE STORY OF SAHIBUL SAIF

Sahibul-Saif Sheykh Abdul Kerim al-Kibrisi

Sheykh Abd Kerim is Maulana Sheykh Nazim’s worldwide representative (khalifah). He is blessed not only with sacred lineage, being a descendant of the Holy Prophet’s family, but he is also blessed with royal lineage of the Ottoman Sultans. He was also born in Cyprus and personally raised and trained in the religion of Islam and in Sufi disciplines by his master Sheykh Maulana Nazim Adil al-Hakkani al-Kibrisi and by his grandmaster Sheykh Abdullah Daghestani; as well as his own father Hajji Fuat Mehmet Savaskan.

His real name is Aydogan Fuat, he was born in the city of Polibak. Ever since the day he was born, he is in a Tasawwuf lifestyle. Since his childhood, he grew up near Sheykh Nazim Kibrisi Hazretleri and attended almost all of Sheykh Nazim’s sohbets made in the Lala Pasha Jami at Magosa. He acquired many practical skills and knowledge across a broad range of subjects, especially Ottoman civilization. In addition to his formal education, as a young boy he was trained as a welder and as a shepherd, a profession of Prophets. Identified early according to Ottoman traditional wisdom as a candidate for leadership.

Sheykh Abdul Kerim’s lineage traces back to the family of Prophet Muhammad sws and the Ottoman Sultan. From his father’s side, one branch reaches to Fatih Sultan Mehmet. From his father’s mother’s side, he reaches to Hazreti Husein and Ibn Abbas. His maternal grandfather is from the Awliyaullah, Salih Emir Ali Hazretleri. He is from the lineage of Hazreti Hasan and Abdul Kadir Geylani. His maternal grandmother’s side leads back to Mawlana Jelaluddin Rumi.

In November 1973, he enrolled voluntarily in the military to defend his family and home city during the Cyprus civil war. He served as a commando around the Famagusta city walls until the war end in 1974. He happened to be in the the commando brigade that took over Marash in 1974. And he showed great heroism there. He was awarded the Gazi (Veteran) medal for heroism by showing his love to his country and people.

In 1976, after the war, Sheykh Maulana Nazim sent Sheykh Abdul Kerim to New York, as his first khalifa and representative in the West, to instill love for Islam in the hearts of Americans. At the same time he served as a diplomatic attaché to the United Nations Mission for Cyprus, before becoming a U.S. citizen in 1979. While working at the UN, he witnessed first hand the corruption and hypocrisy rampant in global politics. Frustrated when he did not find Truth and Justice amongst the leaders of the world, he became a self-employed businessman, serving and educating people about Islam face-to-face. For more than thirty years, he has devoted himself to help people of all walks of life to better understand Islam.

In the mid-1990s, Sheykh Abdul Kerim established the first Naksibendi Sufi center in New York City. At about age 40, he became the full-time spiritual guide and religious leader for a diverse community of new and born Muslims. He traveled extensively through Turkey, Cyprus, and Europe, gathering students to the Naksibendi Sufi order under Sheykh Maulana Nazim. He called people to Islam by founding Dergahs in countries such as Germany, China, India, South America and South East Asia. Through the Dergahs that he established, he has played a pivotal role in injecting Allah’s love in people who are in depression and drug addiction in a continent like America. Many people who have fallen into substance addiction in the Harlem slums have been saved by his tireless efforts.

In June 2001, Sheykh Abdul Kerim was arrested in Izmir, Turkey, for leading zikir in his private quarters. He was charged with violating constitutional laws related to dress code and religious titles, as well with violating national security laws that forbade speech against Turkish secular identity. As he was not a citizen of Turkey, none of these laws applied. However, he was held illegally in prison for nearly six months under egregious conditions, with no external contact or communication, until his acquittal in December 2001.

U.S. State Department, Congressional, European and NGO focus on his case highlighted systemic human rights abuses that were stalling Turkey’s entry into the European Union.

While himself in imminent danger of torture in prison, Sheykh Abdul Kerim continued his fearless Islamic, non-violent, outspoken stance on Turkey’s official persecution of its Muslim citizens.

Sheykh Abdul Kerim’s activism then and in subsequent years was instrumental in awakening the Turkish people to their Ottoman traditions and history, resulting in a change of government in late 2002, modification of laws on freedom of expression and freedom of religion, and catalyzing Turkey’s emergence as a credible regional power.

In the summer of 2002, Sheykh Abdul Kerim established the Osmanli Naksibendi Dergahi in Sidney Center, as a community of Muslims who prefer to live a simple life centered on worship and the traditional lifestyle of the Holy Prophet Muhammad (peace be upon him). The center is open to everyone who wants to learn and participate. Sheykh Abdul Kerim himself taught members the life skills needed to operate the farm and to live as a community _ from cooking, to welding, to animal husbandry, to carpentry, to prayer, to conflict resolution, to cheese making, to song writing, and more.

In 2010, the Sidney Town Board threatened to disinter the graves of two Muslims who were buried at the Osmanli Naksibendi Cemetery. Under Sheykh Abdul Kerim’s leadership, international and local outcry rallied people from diverse creeds and backgrounds in the name of Truth and Justice to stop the Board’s ill-informed plans.

Sheykh Abdul Kerim has been working to make people love Allah in this New World for years. By purchasing some land in the little village of Sidney Center, he is establishing the Osmanli Dergahi that he was dreaming of with his intrigue of the Ottomans, the law and justice of the Ottomans. He always took the accomplishments of the Ottomans in knowledge and culture and human social relations as an example for himself.

As a grandson of the Ottomans, Sheykh Effendi is active in making people assimilate the culture that is present in his genes by living in these lands.

Before he left for his last journey to Cyprus, Sheykh Abdul Kerim designed, oversaw construction, and opened a new mosque at the Sidney Center site. Earlier in his travels around the world, he had opened autonomous Osmanli Naksibendi Sufi centers in India, Germany, Peru, Argentina, China, Turkey, Cyprus, Malaysia, Florida, Virginia and New Jersey, to serve the needs of his local students in those places.

Sahib el-Sayf Shaykh AbdulKerim el-Kibrisi el-Rabbani, was veiled from this earthly realm on the 10th of Shaban, 1433 (June 30th, 2012). He passed from this world in the island of Cyprus and was buried in his native city, Famagusta, in a cemetery dedicated to martyrs of the Ottoman Empire.

The mission, the work, and the teachings of Sahib el-Sayf Shaykh AbdulKerim el-Kibrisi el-Rabbani are continuing. Before being lifted to Higher Stations, Sahib el-Sayf Shaykh AbdulKerim el-Kibrisi el-Rabbani appointed his Wakil, Lokman Hoja Efendi, to carry on his mission in his place. This appointment has been accepted and confirmed by Sultan el-Evliya Shaykh Mawlana Muhammad Nazim Adil el-Hakkani.

Sultan el-Evliya has accepted Lokman Hoja Efendi and given ijazah (permission and authorization) to the Osmanli Naksibendis to continue their mission.

أضف تعليق